laurierkrans

Steven Van Gucht is de ugent-alumnus van het jaar 2022

Hij speelde een onwaarschijnlijk belangrijke rol in de bestrijding van de coronapandemie en mag zichzelf de allereerste UGent-alumnus van het jaar noemen.

De jury selecteerde Steven Van Gucht als winnaar vanwege onder meer zijn maatschappelijke impact, zijn heldere communicatiestijl gebaseerd op robuuste wetenschappelijke kennis en zijn weinig polariserende houding in een uitdagende tijd beheerst door de coronapandemie.

STEVEN VAN GUCHT

Het doet me echt wel iets, omdat ik me nog altijd thuis voel aan de UGent. Ik ben er uiteindelijk elf jaar actief geweest. Eerst zes jaar voor mijn studies diergeneeskunde en nadien vijf jaar voor mijn doctoraat.

Steven Van Gucht, Alumnus van het jaar 2022

Over Steven Van Gucht

Steven Van Gucht studeerde diergeneeskunde aan de UGent en doctoreerde in 2005. Hij is viroloog en laboratoriumhoofd bij Sciensano. Zijn meest memorabele UGent-moment is de dissectie van een sprinkhaan, worm, mossel en rat als eerstejaarsstudent in de Ledeganckstraat.

Meer lezen?